Hoi hoi! Ik laat je zien hoe ons weekend Luxemburg was. Het weekend zelf was ik lekker offline maar ik heb wat leuke plekjes ontdekt en die deel ik toch graag met je. Dus kijk gezellig mee!

Ons weekendje Luxemburg met de hond!

weekendje Luxemburg

Op naar Luxemburg. Zo gezellig met z’n drieën. We hebben de bench ook mee omdat Sari in Duitsland niet los in de auto mag. Maar ze staat altijd het liefste lekker uit het raam te kijken.

Het was onderweg al heel mooi met alle herfstkleuren. Helaas wel een beetje pech met het weer.

hotel Luxemburg

Aangekomen in het eerste hotel. De eerste nacht sliepen we in het Alvisse Parc Hotel. Een lekker relaxt hotel zo’n tien minuutjes rijden van de stad.

Vanaf hier konden we ook direct wandelen met Sari. Niet eens super mooie wandeling ofzo, maar wel lekker dat er ruimte is rondom het hotel.

Luxemburg

’S avonds gingen we even de stad in. Ik had het steenkoud, maar het was wel mooi. Ik vond het in eerste instantie best een dooie boel op straat, maar blijkbaar gaat iedereen pas iets later op pad want toen we terug gingen naar het hotel werd het een stuk drukker op straat.

chocolate house

Als je in Luxemburg stad bent dan moet je echt even hierheen. Chocolate House. Ik ben echt zwaar chocolade verslaafd, dus dit was hemels. Je hebt hier alles van chocolade. Allemaal lekkere chocolade taarten en lekkere warme chocomel. Genieten!

ontbijt

En van het ene eten val je weer in het volgende lekkere eten. Het ontbijt, mijn favoriete moment van de dag 😉 De croissantje hier waren de beste die ik in tijden heb gehad. Zo lekker! Kun je toch merken dat je dichtbij Frankrijk zit.

kasteel Vianden

Het regent de hele ochtend al dus we besluiten de auto te pakken richting Vianden. Hier heb je een prachtig kasteel. Gaaf hé?!

We wilden eigenlijk naar binnen maar dat mocht niet met Saar.

Dus besloten we lekker een ronde te gaan wandelen door het dorpje. Ik vond het wel sfeervol.

Daarna door naar ons volgende hotel Des Ardennes. Zoals de naam al zegt, in de Ardennen. Heel gezellig hotel in een klein dorpje Hoscheid. Verder niet veel te beleven, maar voor wandelingen is het ideaal!

hotel luxemburg

Kiek dan toch. Haha Haribo op bed. Dit kan ik dus wel waarderen 🙂

wandelen Ardennen Luxemburg

Ondertussen was het opgeklaard, dus direct de wandelschoenen aan en gaan. Heerlijk!

We lopen een tocht van 12 km, aangeraden door de hoteleigenaar. We komen lekker niemand tegen en het is een prachtige route.

wandelen Luxemburg

Wel heel pittig, gezien het heel veel klimmen en afdalen is. Dat klimmen vind ik nog wel leuk, maar het afdalen vind ik doodeng. Mijn god, het was best steil en glad en glibberig. Ik had weer eens medelijden met Koen die me telkens moest geruststellen.

luxemburg

Het is onderweg wel echt prachtig. Wat een aanrader dit!

Bijna terug na zo’n vier uur lopen. Ondertussen gaat de zon al onder.

Eenmaal terug zijn we allebei helemaal kapot. Saar trouwens ook. We douchen lekker en gaan eten in het restaurant bij het hotel. Wel relaxt om daarna direct op bed te kunnen ploffen.

Helaas krijgt Koen buikgriep. Zul je altijd zien dat dit gebeurt wanneer je even rust hebt. We wilden eigenlijk de volgende dag nog naar Maastricht of Valkenburg maar besluiten na het ontbijt direct naar huis te rijden. Oh en ik eet trouwens voor twee nu Koen niets binnenkrijgt. Geen probleem hoor.

Sari is overduidelijk helemaal kapot, want ze gaat uit zichzelf in de bench liggen. Wat een schattebout is het toch ook.

Ondanks dat het iets korter was dan gepland, heb ik er echt van genoten om er even tussenuit te zijn. Ik vond Luxemburg echt een leuke bestemming. Zeker omdat ik graag lekker buiten ben. Ben jij weleens in Luxemburg geweest?

Je leest hier ook over hoe ik het vond om de hond mee te hebben.